Akumulator samochodowy może przyprawić o ból głowy

Uważasz, że latem akumulator w Swoim samochodzie będzie działał bez zarzutu? Tylko w zimie miałeś zawsze problemy z odpaleniem samochodu? Otóż może okazać się, że wrócisz po wakacjach z ciepłych krajów, gdzie spędziłeś dwa tygodnie i Twoje auto także nie będzie chciało ruszyć. Dlaczego tak się dzieje i co zrobić, jeśli spotka Cię taka sytuacja? Motoryzacja może zaskakiwać, dlatego dzisiaj skupimy się na budowie akumulatora. Mamy nadzieję, że te informacje pomogą Ci zrozumieć pracę tego elementu.

Podstawowa budowa akumulatora

Posiadacze samochodów zdążyli zauważyć, że akumulatory, których mogą używać w swoich autach dzielą się na obsługowe i bezobsługowe. Bez względu na rodzaj, warto zastanowić się, czym tak naprawdę jest ta część i dlaczego tak bardzo zależy nam na jej sprawnym działaniu.

Otóż akumulator samochodowy to nic innego, jak jeden z rodzajów ogniwa galwanicznego, które można poddawać ładowaniu prądem elektrycznym. Sprawia to, że możliwe jest jego wielokrotne użytkowanie.

Kiedy zaczniesz porównywać akumulatory między sobą, okaże się, że ich budowa jest taka sama, tzn. mają te same elementy składowe. Skąd zatem różnice. Okazuje się, że wynikają one z użytej do produkcji elementów technologii, jak również ich wielkości. Dzięki tym różnicom akumulatory mogą mieć różną moc, pojemność, co w konsekwencji oznacza także różne przeznaczenie.

Które elementy są zatem takie same? Listę wymieniamy poniżej:

  • ogniwa galwaniczne w ilości sześciu, które zostały ze sobą połączone. Ich napięcie wynosi 2,1V każde
  • obudowa – dzięki której jesteś w stanie zamontować akumulator w samochodzie. Poza tym kolejnym zadaniem tego elementu jest obudowanie zestawu płyt, które występują w każdym akumulatorze.
  • płyty dodatnie i ujemne, które oddzielone separatorami, inaczej nazywane ogniwami.
  • separatory, dzięki którym nie stykają się ze sobą płyty, a co za tym idzie – nie dochodzi do zwarcia w akumulatorze.
  • kratki, które są elementem szkieletu konstrukcyjnego oraz przewodnikiem prądu
  • elektrolit, czyli roztwór, w którym zanurzone są płyty. Dzięki niemu prąd jest przewodzony.

Powyższe składowe pozwalają na zamontowanie gotowego akumulatora w naszym aucie. Należy jednak pamiętać, że o ten element należy dbać, bowiem nie wiemy, kiedy może dojść do awarii. A te zdarzają się w najmniej odpowiednich momentach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *